T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KOCAELİ / ÇAYIROVA - ÇAYIROVA İLKOKULU

eTwinning Projelerimiz

P4C TEMELLİ LİDER ÇOCUK ATÖLYESİ

Okulumuz 4/D sınıf öğretmeni Zeynep Kahrıman ve öğrencileri katılmış oldukları P4C Temelli Lider Çocuklar Atölyesi adlı eTwinning projesi kapsamında yıl boyunca birbirinden eğlenceli felsefe soruşturmaları yapacaklar.

Nedir P4C?

Çocuklar İçin Felsefe (Philosophy for Children), Amerikalı filozof Matthew Lipman'ın çalışmaları çerçevesinde ortaya çıkmış bir pedagojidir. Lipman Soruşturan Topluluk Modeli'ni (Community of Inquiry Model) eğitim ortamına uyarlaması ve felsefe eğitimini bu modele dayanarak şekillendirmesi ile ortaya çıkmıştır. Soruşturan Topluluk Modeli'ne göre sınıf ortamı, katılımcılarının bilgiyi biçimlendirdiği, soruşturduğu, süzgeçten geçirdiği bir  topluluk olarak düşünülür. Bu yüzden, Çocuklar için Felsefe oturumunu yöneten kolaylaştırıcı, bilgiyi aktaran kişi değil, çocukları düşünmeye, konuşmaya ve soruşturmaya teşvik eden kişilerdir. Oturum sonunda ortaya çıkan bilgi ve kavrayış eğitmenin değil çocukların aktif katılımının ürünüdür.

14-10-2019

 

 

 

 

 

 

 


BİLİM-SANAT-FELSEFE

Okulumuz 4/D sınıf öğretmeni Zeynep Kahrıman kuruculuğunu yaptığı BİLİM-SANAT-FELSEFE adlı eTwinning projesi kapsamında insanın kendini aradığı kendi için yani büyük insanlık için gelişim olanakları yarattığı üç kardeş alan olan bilim, sanat ve felsefe etkinlikleri yapacaklar. Bu projeyle amaçlanan öğrencilerimizin insanı ve Dünya'yı bir yandan anlamalarını, bir yandan da yorumlamalarını sağlamak, genel bir bilim sanat ve felsefe kavrayışı sağlamaktır. Proje Türkiye çapında farklı şehirlerde  36 öğretmen  ve öğrencileri ile birlikte yürütülmeye başlandı.

14-10-2019

 

 

 

 

 

 

 

 


101

Okulumuz 4/D sınıf öğretmeni Zeynep Kahrıman ve öğrencileri yürütücülüğünü yaptıkları 101 adlı eTwinning projesi kapsamında yıl boyunca yapacakları 101 farklı etkinlikle öğrencilerin psikomotor, sosyal-duygusal, dil, bilişsel ve öz bakım gelişimine katkıda bulunacaklar. Çocuğun sağlıklı büyümesi ve öğrenmeye karşı olumlu tutumlar geliştirmesi için nitelikli bilişsel uyarıcılar, zengin dil etkileşimleri ve olumlu sosyal duygusal deneyimler sağlamak gerektiğinden proje buna yönelik hazırlanmış ve rahatlıkla yürütülebilen bir projedir.

14-10-2019

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.10.2019 - Güncelleme: 14.10.2019 10:43 - Görüntülenme: 629
  Beğen | 0  kişi beğendi